onsdag 18 november 2015

hur svårt skall det vá??

Gjorde en beställning på lite plagg på nätet för omkring en månad sedan, och det har gått troll i hela projektet. Till en början var det lång leveranstid 7-14 dagar. Efter 16 dagar mailar jag leverantören för att höra om ordern är skickad. En vara är restnoterad men övriga skall skickas samma dag. Glad i hågen tänker jag att om någon dag bör paketet vara mig till handa, men nästan 1,5 vecka går och jag mailar leverantören igen för att höra om ordern gick iväg som den skulle och undrar om jag kan få ett kollinummer. Tydligen har ordern gått iväg och funnits på utlämningsstället i över en vecka. Enligt spårning har 2 sms skickats och slutligen en avi via posten. Några sms avier har jag inte fått, men glad i hågen hämtar jag ut paketet, och den trevliga killen på utlämningsstället är hittills det bästa i historien. Hemma upptäcker jag sedan att ett plagg är i fel storlek och att ett plagg är något annat än jag beställt. Historien fortsätter.

1 kommentar:

Margit sa...

Klassiska problem redan under postordertiden! Man får träna sitt tålamod och kom ihåg kunden har alltid rätt!