onsdag 26 augusti 2015

när man är nykär

Kära Snickers har lagt sig till med att skylla på "det är sånt man gör när man är nykär". Tycker det är lite komiskt. Missförstå mig inte, han är fortfarande omtänksam, snäll och bra på de flesta sätt, bara att jag tycker om att reta honom för det uttrycket. Jag är (mer förr än nu) morgontrött och det är ju såklart extra svårt att kliva ur sängen när någon ligger kvar under täcket och knarkar kudde. Förr klev Snickers upp och faktiskt följde mig till tåget/bussen varje morgon, och vid något svagt ögonblick lovade han att alltid göra det. Nu säger han att "det är sånt man lovar när man är nykär". Sen har han senaste tiden mycket uppenbart börjat spana in damer, sådär att han tom vänder sig och tittar, inget jag dömer någon för vem tittar inte när man ser nåt fin , men lite diskret kan man väl vara, men det är tydligen något man bara är när man är nykär. *ler*

Inga kommentarer: