fredag 17 juni 2011

första festivalbandet

Igår var jag för första gången besökare på en festival där man får ett festivalband. Det var fint.
Festivalupplevelsen inleddes med en lååååååång promenad från busshållplatsen till festivalområdet, check. Fick mig mitt festivalband, check, som sattes så löst att jag kunde kränga av mig det. Visitationen var en blyg och tafatt pojke som utförde, jag hade kunnat få med mig så mycket grejjer om jag velat, han la händerna först på mina axlar och sen klappade han lite på mina höfter, Check.
Såg några band gjorde jag också,Check, millencolin, gaslight anthems, the baboon show och gogol bordello. Och lite öl drack jag, check, festivalöl är dyrt, men då dom tog 5 kr pant för muggarna(åter när du lämnade muggen i baren) var det nog endel som tog fasta på detta och samlade muggar. Beslutade mig att stanna i Gbg över natten så behövde inte stressa iväg, utan lungt och fint knallade vi åter till busshållplatsen när vi var nöjda. Regnet kom först när vi klivit på bussen. Blev till att kliva upp tidigt 5.30 efter en natt i gbg,och ta bussen mot borås och jobbet.

Inga kommentarer: