torsdag 9 september 2010

"Kattslakt"

4 september

På fredagen drog det iväg till Karlstad på fest med festivalfolket. Indelade i lag hund och katt skulle vi sedan strida i en 4 kamp.
Jag var en av 6 lagledare i lag Hund och vi hade tagit detta på stort allvar.Vi hade telefonkonfrens, vi ringde samtliga av våra deltagare, flagga tillverkades, dans korriografesrades, nosar inhandlades. Slutligen blev nog anslutningen 18 personer.

Lördagens 4 kamp inleddes med rebusstafett runt i Karlstad. Undan gick det, tyvärr gjorde ett smärre missförstånd att vi inte fick så många poäng som vi hade för avsikt att ta. Därefter blev det staketbygge, i mitt hjärta hade jag önskat scenstaket, men det blev det inte. Vi förlorade tyvärr med 1 sekund, och tävlingsmänniskan i mig var förbannad. sen var det dax för svenskste sommarsporten, Brännboll. Kan nu i efterhand erkänna att jag var jätte duktig på att maska. Hundarna tog hem segern.

Duschpaus och därefter var det återsamling på Korianders för mat och förströelse. Sista grenen avgjordes även här i form av popquiz. Hundarna gick segrande ur kampen.

Resultatet av denna helg var en härlig målbrottsröst och sängläge en dag med funderförkylning huvudvärk och allt det roliga som hör till.

Inga kommentarer: