torsdag 9 september 2010

Close to home

27-28 augusti.

Så var det festival igen. En helt ny inne/ute festival i Borås. Vi var 3 HF på scensäkerhet, och jag som var med på de flesta mötena, kände jag att jag till stor del hade koll på läget. Dessutom hade jag nog varit och petat i massa saker som egentligen inte hörde till mitt bord, men vad gör man när man är festivalsäkskolad av Herr Säkerhet.

I vårt crew ingick en hel del överkvalificerat folk, som lätt hade rott hem hela festivalens säkerhet om det behövts.

Tyvärr hittade inte boråsarna till festivalen, trots en massiv marknadsföring och därmed blev jag och funktionärerna understimulerade i långa perioder.

Tog revansch och stod på Bob Hunds spelning, efter att flera år varit avskräckt sen en HBG-festival.

Blandat väder med allt från sol till hagel gjorde att början till en fökylning började gro.

Slog även rekord den helgen, natten mellan torsdag och fredag sov vi 12 personer i min lilla 1.a. Dessutom hade vi efterfesten där med kring 20 pers på plats. Men gillar man varandra är det inga problem att vara nära. *ler*

Inga kommentarer: