torsdag 22 juli 2010

arvikafestivalen 2010

En natts mellanlandning hemma efter Barcelona sen drog jag iväg till Arvika. Var länge skeptisk till att jobba där iår, varit frustrerad och emellanåt arg på "chefen" flertalet gånger under våren. Utöver det gjorde flertalet avhopp att jag kände en viss hopplöshet.

Väl på plats känns det som alltid mycket bättre och jag hade rekryterat 2 stf:ar som var grymt bra. Funktionärerna gjorde ett bra jobb allt som oftas, och arbetet flöt på bra.

Sammarbetet med områdesansvariga och scenchef fungerade fantastiskt.

Trots mängder med regn grävande och en insjö i vårt tält gick alla spelningar bra och jag är nöjd med min insats.

När det var dax för sista spelningen tog jag "ledigt" och planerade rivningen av vårt scenstaket samt resterande som skulle avvecklas under natten, efter spelningen gick jag in i chefsläge delux och pekade med hela handen, skrek högt och mutade med godis. Snabbt gick det, och jag fick för mig att avvecklingen iår skulle flyta bra. Men ack nej, värre än vanligt, och jag blev åter påmind varför jag varje år blir irriterad på söndagen.

Efterfesten var nice, fick i mig en öl och fick kramas massa. Kramar gör mig glad.

Inga kommentarer: