söndag 6 juni 2010

after work, konsert och solbränna

Fredagen ställdes det till med after work, picnic vid vattentornet tillsammans med kollegorna från rebab. Fasntastiskt roligt med lite nya ansikten och se kollegorna civilklädda. Efter hand droppade fler och fler av och vi förflyttade oss inomhus innan dom sista tappra drog till Harrys,därifrån drog jag vidare till mitt älskade trägårn som var så gott som fullt, senast jag såg det så måste nästan varit under mina glansdagar *flinar*.

Lördagen påbörjades med en ganska pigg fröken, men övergick till att jag mådde som jag förtjänade. Men ryckte upp mig och gav mig ut i solen för att skriva ut konsert biljetter som plötsligt hade blivit mina, då jag dagen före insåg att Green Day spelade i Gbg och Herr Brain hade missat det och inte kunde gå. Efter promenaden blev jag helt klart piggare och inte så långt därefter bar det av mot Ullevi.
Fick sällskap av 2 metersmannen och han hånade mig lite när jag kommenterar scenstaket och rutiner i insläppet. Kvällen var härlig, men det blev kallt fram åt kvällen. Green day var bra live, och publiken var naturligtvis lättköpt. En hel del överförfriskade besökare skrålade högt med vid allsång. Bussresan hem blev mindre rolig dock, man kan tänka att västtrafik borde planera för något fler passagerare när det hålls konserter med 25 000 besökare. Fick stå i en fullsmockad buss, kan tänka att det är olagligt att fylla en buss så mycket.

Söndag var nationaldag, firades med glass i parken och några öl på Franks uteservering. På torget hade dom största flaggor jag sett hissats. Mängden utomhus aktivitet i solen har nu gett mig en vacker ilsket röd hudton vilken jag försöker stävjan med kyla och "efter-sol".

Inga kommentarer: