torsdag 18 mars 2010

Underlandet

Biobesöken har duggat mycket tätare sen jag flyttade hit. Gillar bio, gillar mörktet, gillar känslan, gillar hur världen hinner förändras tills dess att man kommer ut ur salongen.

Hatar dock prassel godis på bio, att folk inte har vett att låta bli det förbannade prasslandet. Har länge muttrat för mig själv att godis borde ätas ur liknande kartonger som popcornen serveras i.

Var och såg "Alice i underlandet" häromdagen, vi var nog totalt 10 pers i biosalongen. Dom som satt bakom slaskade mule på hångelbänkarna nästan hela filmen. Tjejen framför mig fick flera plus av mig då hon hällde över sitt godis i en pappmugg. Filmen var dessutom nice, gillar ju Depp ju, lyckades hålla mig vaken trots att jag var grymt trött och hade en axel att vila huvudet på, en illaluktande axel är ju trots allt en axel.

Inga kommentarer: