onsdag 25 mars 2009

små smajlisar

Förra veckan gav jag blod. Det är lätt, går fort, man gör en god gärning och som bonus får man saker.
Dom senaste gångerna har mitt blodvärde varit som en jojo och då menar jag inte att det snurrar, utan går upp och ner. Nu låg det på 115 vilket är gränsvärdet för att ge blod, så om 6 veckor ska jag kolla det igen. Kanske inte undra på att jag kännt mig trött.

Boten är tydligen järntabletter. dagligen i samband med mat gärna c-vitamin. Problemet är att jag inte har några tillräckligt tydliga rutiner för att minnas dom. Därför har jag nu involverat min kontorskompis Helena, eller ja hela arbetsplatsen. Någon föreslog en dossett, en annan tyckte Helena skulle ha tabletterna och ge mig en dagligen *ler* Får de hur det går, har iaf satt en post-it på datorn för minneshjälp.

Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att det var små glada smileys på tabletterna, men upptäckte att jag vänt dom fel och det stod A DD vilket upponer såg ut öga öga och en mun och uträckt tunga.

Inga kommentarer: