tisdag 15 juli 2008

Att göra intryck

Hur gör man ett intryck, eller kanske viktigare, ett avtryck? Detta har jag funderat över ibland. I perioder känner jag mig menlös, en känsla av att man inte gör ett bestående intryck, att jag egentligen är ganska osynlig och oihågkommlig. Min gymnasietid upplevde jag det ofta så, kanske för att många av mina vänner var så färgstarka, efteråt har jag dock förstått att så inte alltid var fallet. Blir förvånad och förbluffad när en främlig helt otippat kommer ihåg mig.

Vad krävs för att fästa ett avtryck i längden?

Första intryck är också ett begrepp att beakta, för mig betyder första intryck jätte mycket, men det innebär inte att det är hugget i sten och inte går att ändra eller fördjupa, men jag ska inte påstå att det är det lättaste. Tror och hoppas att jag vid ett första intryck försöker hålla mig fördomsfri och göra mig en egen uppfattning, även om ord och beskrivningar har föregått personen i fråga.

Vad ger jag för första intryck egentligen?
Det beror helt på dag, humör och situation. Men jag styr nog inte över det själv och bestämmer inte vad jag skall avspegla.
det är spännande vad andra har för bild av en och hur det många gånger skevar mot min egen uppfattning.

Min chef beskrev mig på ett medarbetar samtal som en rak person som får saker gjorda, person med integritet, sen använde hon använde även ordet mystisk.... stämde inte precis med min bild men....

Mystisk det gillar jag.

Inga kommentarer: